Wednesday, April 7, 2010

Apa relevannya MARFEL

Apakah MARFEL benar-benar badan bebas.Tugasnya meragukan.Mirip sebagai pembangkang.SPR sudah cukup menjalankan tugas pilihanraya.Ternyata berkesan dengan tanggungjawab yang diamanahkan.

Semasa PRU-12 dan PRK Permatang Pauh tempoh hari saya berkesempatan memerhati petugas MARFEL.Mereka seringkali didatangi penyokong pembangkang.Jelas sekali terpampang logo parti berkeliaran ditempat buang undi.Tak nampak pun mereka cuba menegur ataupun beri nasihat kepada penyokong pembangkang berkenaan.Apakah itu tidak termasuk dalam tugasan mereka.

Apakah tugas MARFEL semata-mata mengawasi SPR semata.Mahu cari kesalahan SPR kendali pilihanraya.Buang masa sahaja.SPR tidak perlukan badan seperti MARFEL mengawasi perjalanan pilihanraya.Kalau sekadar mahu mencari kesalahan SPR sahaja lebih baik cari pendekatan lain.Pantau sahaja tindak tanduk pengundi ataupun gelagat penyokong parti semasa diadakan pilihanraya.

1 comment:

Unknown said...

Salam Perjuangan,

Kami dari Unit Media Wangsa Maju ingin mengucapkan syabas buat anda kerana pengendalian blog anda yang begitu menarik dan artikel2 yang tangkas dan berani.

Kami ingin menjemput anda mengunjungi blog kami di www.mediawangsamaju.blogspot.com dan berikan komen2 yg bernas di setiap artikel yang kami kemaskini.

Kami juga mengalu2kan penyertaan anda sebagai salah seorang follower di blog kami.

Kami telah link blog anda dalam senarai blog pilihan di blog kami.

Di harap kita dapat bekerjasama dengan lebih baik di masa akan datang.

Sekian.

AMAT
Crew Unit Media Wangsa Maju